flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Суд відмовив у задоволенні позову особи до туристичної компанії про захист прав споживача, стягнення збитків та відшкодування моральної шкоди

05 квітня 2019, 10:07

Колегією суддів Кропивницького апеляційного суду переглянуто рішення Ленінського районного суду м. Кіровограда  від 7 лютого 2019 року у цивільній справі за позовом Шевченко  Наталії Сергіївни  про захист прав споживача, стягнення збитків та відшкодування моральної шкоди.

За результатами апеляційного розгляду ухвалено нове рішення, яким у задоволенні  позову відмовлено повністю, з наступних підстав.

Обставини спору: 13 липня 2018 року між представником ТОВ «Туристична Компанія «Анекс Тур» - ФОП Санасарян М.В. (Турагент), та Шевченко Наталією (Турист), укладено договір  на туристичне обслуговування. Позивач придбала тур до Туреччини, відповідно сплатила кошти.

Однак, прибувши на відпочинок, Турист була неприємно вражена умовами проживання, що абсолютно не відповідало заявленій інформації про готель та його кваліфікації 4****. Вважає, що Турагент в порушення  умов Договору ввів її в оману і вона отримала неправдиву інформацію, коли замовляла тур та оформлювала договір.  Тому звернулася до суду з позовом до ТОВ «Туристична компанія «Анекс Тур», вказавши, що туристична послуга містила у собі ряд недоліків і не була виконана у відповідності до умов договору на туристичне обслуговування та законодавства у сфері туристичної діяльності.

Як з’ясовано судом, за наслідком вирішення спірних правовідносин, 09 січня 2018 року між ФОП Санасарян М.В., як субагентом, та ТОВ «Туристична компанія «Анекс Тур», було укладено субагентський договір,  за яким Туроператор, в особі якого діяв ТОВ «Анекс тур Турагентство», доручає, а субагент зобов’язується за винагороду надати послуги з реалізації туристичного продукту, який сформований постачальником послуг - іноземним туроператором «Аnех Tourism Worldwide DMCC», шляхом укладення від імені, під контролем та в інтересах постачальника договорів на туристичне обслуговування, а також здійснювати фактичні дії, визначені договором, із самостійним набором та комплектацією туристичних груп.

Таким чином, подорож Шевченко Н.С є туристичним продуктом, який створювався туристичним оператором - ТОВ «Туристична компанія «Анекс Тур» і реалізовувався туристичним агентом - ФОП Санасарян М.В.     Приватний підприємець  зобов’язаний був довести до відома туриста, що відповідальність за перевезення, обслуговування в аеропорту, готельне обслуговування, страхування несуть відповідно перевізник (договір перевезення/квиток), готель (договір про готельне обслуговування/ваучер), страхова компанія (договір страхування/страховий поліс).   Тобто,  до укладення договору на туристичне обслуговування  субагент  повинен  був  надати  вичерпну достовірну інформацію щодо туристичної послуги, як вимагають положення законодавства, що регулюють відносини у сфері туризму, зокрема, Закон України «Про туризм»,  які кореспондується з  положеннями укладеного договору.

Спір виник з приводу ненадання достовірної інформації про туристичну послугу та неповідомлення позивача про зміну в  анонсованих послугах, що є виключним обов’язком ФОП «Санасарян М.В.» за договором від 13 липня 2018 року, укладеним між ним та позивачем, та субагентського договору від 09 січня 2018 року, укладеного між ним та ТОВ «Туристична компанія «Анекс Тур».

Врахувавши вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги Шевченко Н.С. до ТОВ «Туристична компанія «Анекс Тур» не підлягають задоволенню, так як заявлені до неналежного відповідача. Вимоги до ФОП Санасярян М.В. не ставились. Ця обставина не є перешкодою позивачу в подальшому звернутися за захистом порушеного права  до належного відповідача за умови дотримання строків звернення до суду.

Постанова апеляційного суду набула  законної сили  в день прийняття та може бути оскаржена сторонами до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Про хід розгляду даної справи інформували місцеві ЗМІ. До справи прикута увага, оскільки  порушене питання  про захист прав споживача, а  випадки неякісної послуги в сфері туризму є непоодинокими,  що викликає інтерес в суспільстві.

Апеляційний розгляд, як передбачає процесуальне законодавство, проведено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

З повним текстом судового рішення можливо ознайомитися у ЄДРСР за посиланням.

Фото з мережі інтернет 

Прес-служба суду